[av_heading heading=’Centraal platform voor huisartsenpost’ tag=’h1′ style=’blockquote modern-quote’ size=” subheading_active=” subheading_size=’15’ padding=’10’ color=” custom_font=” admin_preview_bg=”][/av_heading]
[av_textblock size=” font_color=” color=”]
Van werkroosters tot medische protocollen. Van voortgangsrapportages over patiëntklachten tot verslaglegging van jaargesprekken met medewerkers. De gemiddelde huisartsenpost gebruikt heel wat softwareapplicaties. Zou het niet efficiënt zijn die onder één paraplu te brengen? De Huisartsenpost Apeldoorn draait succesvol met een paraplu-oplossing, die ontwikkeld is in samenwerking met huisartsenposten.
[/av_textblock]
[av_textblock size=” font_color=” color=”]
Huisartsen, triagisten, directie, locatiemanagers, secretariaat-beheerders en de kwaliteitsfunctionaris van de Huisartsenpost Apeldoorn maken voor de meest uiteenlopende doelen gebruik van softwareapplicaties. Sinds de zomer van 2015 zijn steeds meer functionaliteiten vergenomen door het platform Corpio van Netbasics. Hierdoor is het niet langer nodig diverse keren in te loggen. Alle communicatie, actielijsten, processen en rapportages zijn in één oogopslag zichtbaar op het dashboard.
[/av_textblock]
[av_one_fourth first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_image src=’https://www.corpio.nl/wp-content/uploads/2016/06/DEL-nr4_2016_Netbasics_LR-300×281.jpg’ attachment=’3578′ attachment_size=’medium’ align=’left’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=’10’ appearance=’on-hover’ overlay_opacity=’0.6′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’]
Arianne Sintmaartensdijk, Huisartsenpost
Apeldoorn: “Betrokken zorgverleners en collega’s
weten altijd wat de status is van een klacht.”
[/av_image]
[av_textblock size=” font_color=” color=”]
Arianne Sintmaartensdijk, Huisartsenpost Apeldoorn: “Betrokken zorgverleners en collega’s weten altijd wat de status is van een klacht.”
[/av_textblock]
[/av_one_fourth]
[av_three_fourth min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_heading tag=’h2′ padding=’10’ heading=’Privacy’ color=” style=’blockquote modern-quote’ custom_font=” size=” subheading_active=” subheading_size=’15’ custom_class=”][/av_heading]
[av_textblock size=” font_color=” color=”]
Arianne Sintmaartensdijk, kwaliteitsfunctionaris van de Huisartsenpost Apeldoorn:
“Het voordeel van het platform is ook dat je gemakkelijk voldoet aan de sinds 1 januari geldende Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz). Stel, één of twee van onze mensen zijn betrokken bij de rapportage over een klacht of calamiteit, dan krijgen alleen zij toegang tot die informatie. De privacy van de patiënt is gewaarborgd. Daar ben je niet helemaal zeker van als je communiceert via de mail of internet.”
[/av_textblock]
[av_heading tag=’h2′ padding=’10’ heading=’Vanuit eigen praktijk’ color=” style=’blockquote modern-quote’ custom_font=” size=” subheading_active=” subheading_size=’15’ custom_class=”][/av_heading]
[av_textblock size=” font_color=” color=”]
Welke voordelen heeft het platform voor huisartsen? Sintmaartensdijk:
“Directe toegang tot het HAP-werkrooster bijvoorbeeld – mogelijk dankzij volledige integratie met InterShift – en directe toegang tot de medische protocollen. Iedere huisarts komt bovendien vanuit de eigen praktijk terecht op het centrale platform. En wanneer een huisarts deel uitmaakt van een commissie die communiceert over calamiteiten of klachten, geef ik als kwaliteitsfunctionaris de huisarts het recht deze informatie te lezen of aan te vullen binnen Corpio.”
[/av_textblock]
[av_heading tag=’h2′ padding=’10’ heading=’Nieuwsbericht en HR-gesprekken’ color=” style=’blockquote modern-quote’ custom_font=” size=” subheading_active=” subheading_size=’15’ custom_class=”][/av_heading]
[av_textblock size=” font_color=” color=”]
De triagisten voeren regelmatig voortgangs- en jaargesprekken met hun leidinggevende, die dit direct vastlegt in Corpio. De informatie is alleen zichtbaar voor betrokkenen. Sintmaartensdijk: “En in april zijn we gestart met de module communicatie. Je vindt daarin onder meer nieuwsberichten die zijn afgestemd op de rol van de medewerker binnen de huisartsenpost.”
[/av_textblock]
[av_heading tag=’h2′ padding=’10’ heading=’Managementinformatie’ color=” style=’blockquote modern-quote’ custom_font=” size=” subheading_active=” subheading_size=’15’ custom_class=”][/av_heading]
[av_textblock size=” font_color=” color=”]
Steeds meer modules worden toegevoegd in Apeldoorn. Gebruikers vinden op het platform inmiddels de protocollen, HRM-formulieren, opleidingsformulieren voor triagisten en een ‘smoelenboek’ van alle medewerkers. Sintmaartensdijk vertelt over de voortgang die Corpio bijhoudt op het vlak van Veilig Incident Melden, klachten, verbeteracties en calamiteiten.
“Dit vergemakkelijkt controle en de opvolging van processen. De betrokken zorgverleners en collega’s weten altijd wat de status is van een klacht en iedereen verneemt tijdig wie wat op welk moment hoort te hebben gedaan. Dankzij het platform is er geen versnippering meer. Dat komt de efficiëntie en samenwerking ten goede. Bovendien is het met een centraal platform veel gemakkelijker om managementinformatie te verzamelen.”
De Huisartsenpost Apeldoorn had de primeur met Corpio. Inmiddels zijn ook andere huisartsenposten bezig Corpio in te richten. <<
Tekst: Gerben Stolk
[/av_textblock]
[av_button label=’Bekijk artikel in PDF’ link=’manually,https://www.corpio.nl/wp-content/uploads/2016/06/DEL-nr4_2016_Netbasics_LR.pdf’ link_target=’_blank’ size=’medium’ position=’left’ icon_select=’yes’ icon=’ue837′ font=’entypo-fontello’ color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’]
[/av_three_fourth]
[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_social_share title=’Deel dit stuk’ style=” buttons=” share_facebook=” share_twitter=” share_pinterest=” share_gplus=” share_reddit=” share_linkedin=” share_tumblr=” share_vk=” share_mail=”][/av_social_share]
[/av_one_full]